LOADING

Type to search

Cultura

‘Artipunt’, la comèdia que Rusiñol mai no va arribar a escriure

L’actriu Anna Barrachina i la coreògrafa Vero Cendoya dirigeixen el 
primer grup de teatre d’inclusió a Sitges, que estrena funció el proper 
dimecres dia 26

S’aixeca el teló. Un grup de sitgetans i sitgetanes convida a celebrar 
un fet excepcional. L’arribada a la vila, directament del Museum of Art Modern de Nova York, de l’obra més aclamada del cèlebre pintor Ramon Amador. Es tracta de la comèdia que han escrit i dirigit l’actriu Anna Barrachina i la coreògrafa Vero Cendoya en el marc del projecte de teatre d’incursió que, per primera vegada, s’ha dut a terme a Sitges. L’obra és una posada en escena de professionals i voluntaris al costat d’un valent elenc d’actors i actrius amateurs, de diferents capacitats i edats, que exploren en l’experiència de les arts escèniques una oportunitat per treballar la potencialitat de la seva diversitat. Viure en primera persona el protagonisme damunt un escenari,exposant el seu talent gràcies a l’acurada atenció de les directores del projecte.

La iniciativa ha estat de la regidoria de Benestar i Família arrel del 
treball de l’actriu sitgetana a Juneda, al costat del gestor cultural i 
programador Ramon Giner, que n’és l’impulsor.
La cita és amb el teatre i més enllà. L’espectacle es presenta de la mà 
d’un equip de professionals en interacció amb el col·lectiu d’actors i 
actrius que té com a resultat una exitosa experiència per als 
participants i una atractiva proposta per al públic.

El projecte, si bé es va iniciar fa sis anys a Juneda, a Sitges va 
començar a rodar aquesta primavera. Han estat tres mesos intensos de treball amb l’elenc i el grup de voluntaris de diferents entitats i 
col·lectius locals per aconseguir un resultat amb efectes positius tant 
damunt l’escenari com fora d’ell. Els efectes positius i empoderadors 
del teatre sobre els participants és l’objectiu principal del programa.
Vero Cendaya, amb una experiència professional de reconeguda trajectòria en diferents companyies de teatre i en la seva pròpia, ha posat en valor la importància del treball corporal, l’expressivitat i el moviment. Una de les virtuts, precisament ,del projecte és que permet el desenvolupament del binomi cos i ment, per aconseguir el resultat final. Anna Barrachina ha estat al capdavant del treball del text, la 
vocalització i les tècniques teatrals.

L’obra es representa el proper dimarts al Prado, en taquilla inversa. 
Una col·laboració a un projecte que comença amb el repte d’entretenir el públic i posar en valor el treball individual i col·lectiu dels 
participants. És un divertimento, l’obra que Rusiñol no va escriure mai i ara dóna veu i protagonisme als grans i joves del teatre d’inclusió a Sitges.