LOADING

Type to search

Editorial

El comerç s’activa

El proper 6 de març, un cop hagi passat Carnaval, es presentarà Sitges Comerç, la nova associació que pretén agrupar el teixit comercial de la vila. Es tracta de l’enèsim intent per estructurar un òrgan que sigui capaç d’aglutinar el comerç local, després de les recents experiències, que no van aconseguir reeixir. 

Un grup de comerciants locals estan darrere de la iniciativa, que ha triat un nom simple, però clarificador. També s’ha implicat el regidor de Promoció Econòmica, Guillem Escolà, i altres organismes de relleu de l’economia local, com el Gremi d’Hostaleria. És a dir, el projecte neix amb un treball sòlid i una implicació àmplia al darrere, que garanteixen una base suficient per iniciar el recorregut. Els seus impulsors s’han plantejat sumar al principi 150 associats entre els més de 500 establiments que té Sitges, una xifra elevada, que posa de manifest el seu caràcter integrador i la seva explícita ambició. Aquests dies, el grup de gent que està treballant en el projecte enllesteix els darrers serrells per donar força i cos a la iniciativa i presentar-s’hi en les millor condicions possibles.

El comerç de Sitges ha transmutat en els darrers anys de manera excessiva, sota l’ombra d’amenaces constants i d’una preocupant manca d’unitat entre els seus establiments. Hi ha dos elements que han condicionat de ple aquest canvi, en bona part traumàtic. Per una banda els desproporcionats preus del lloguer. Avui en dia, obrir i mantenir un establiment comercial a Sitges sense tenir un local en propietat és cada cop més difícil. El preu és excessivament elevat i això acaba repercutint negativament en l’ocupació i la seva qualitat i en els preus que acaben posant a la venda. És a dir, aquest preu tan elevat dels lloguers acaba implicant que els sitgetans siguin cada cop menys usuaris del seu comerç; és una cadena que no s’acaba: a lloguers cars, preus cars. I directament relacionat amb aquest factor hi ha el segon element distorsionador: l’excessiva rotació comercial. Dels establiments nous que s’obren, ha arribat un punt que n’hi ha més que acaben tancant que no pas continuant l’activitat. Encara hi afegiríem un tercer factor, que és la venda ambulant, també exagerada i desproporcionada. Per tots aquests motius, benvinguda sigui la nova associació