Sitges, 19 d'Agost de 2017 twitter.com/lecodesitges facebook.com/lecodesitges 01:14 h

El ‘low cost’ gastronòmic esgarrapa terreny a la qualitat

Els restauradors temen que està en perill una marca gastronòmica, a causa de l’excés de propostes a baix preu

12/05/2017 11:140 comentaris
 
Sitges compta amb molts atractius que han captivat al llarg del temps a personalitats de les arts, dels cinema, de la literatura, però el cert és que, fins fa algunes dècades, mai havia despuntat pel seu pedigrí gastronòmic. Els turistes –a partir dels anys 50– venien atrets per l’oferta de sol, platja i oci nocturn, però no pas per la qualitat de la cuina local, carregada d’una història que quedava amaga a les cases. Tot va canviar a partir de la dècada dels 80, quan van despuntar les primeres iniciatives –com les impulsades pel Club de Tast– per millorar la imatge de la cuina local i elevar-la al nivell que mereixia, i que manté encara a dia d’avui. Han estat molts els esforços per posicionar el segell gastronòmic de Sitges, però les marques deixen de funcionar si s’obvien els elements que les han fet triomfar en el passat. Sitges manté una àmplia, variada i competent oferta gastronòmica, però la proliferació de restaurants de cuina ràpida i baixa qualitat, així com de menjar per emportar, han transformat un context que es troba en un punt d’inflexió i que ha de definir què vol i com aconseguir-ho.
 
Podran llegir la notícia completa a les pàgines de L’Eco de Sitges ja disponible al seu punt de venda
 
Podran llegir la notícia completa a l’edició digital
 
0comentaris