LOADING

Type to search

Actualitat Coronavirus

El servei de bus es redueix un 90%

Un bus per Rafel Llopart, la primera setmana del confinament

Si hi ha un indicador de com evoluciona el seguiment de les mesures de confinament és la utilització del bus urbà de Sitges. Des que es van plantar les mesures de l’Estat d’Alarma, la caiguda acumulada supera el 90 per cent en relació a la situació anterior. És a dir, per cada deu passatgers que tenia el servei abans, ara només en té un.

Abans que esclatés la crisi del coronavirus, les tres línies de bus de Sitges sumaven més de 1.000 usuaris en un dia. La setmana passada la mitjana va ser de prop de 90 clients per dia, que suposa una reducció de més del 90 per cent.

Just després del confinament, iniciat el 14 de març, el bus va caure més d’un 80 per cent d’usuaris. El primer dilluns encara van ser 185 usuaris en tot el dia, però a mesura que avançava la setmana, el servei encara va rebre menys persones. La mitjana es va mantenir lleugerament superior a les 70 persones. La setmana més dura del confinament, a principis del mes d’abril, la demanda del servei va decréixer gairebé un 95 per cent.

El bus urbà de Sitges va ser gratuït durant la setmana més restrictiva del  confinament, però des de Divendres Sant que s’ha de tornar a pagar pel servei. Amb el confinament, el servei ha reduït les freqüències i els dissabtes a la tarda i diumenges no funciona.

Llegeix totes les novetats a CORONAVIRUS HORA A HORA