LOADING

Type to search

Editorial

Escenari de rodatges

La Regidoria de Promoció Econòmica i Node Garraf van estrenar la setmana passada en el festival Sitges Next el nou vídeo que presenta la vila i el conjunt del Penedès com a escenari de rodatges. Es tracta d’un audiovisual de curta durada i de tall promocional, que es pot trobar també a la pàgina web de L’Eco i que destaca els paisatges, serveis, escenaris i contrastos entre mar i muntanya que distingeixen aquest petit tros de país. Una necessària i ben resolta targeta de presentació per a destacar els factors atractius que té el territori i fer-los propers a les productores de cinema, agències de publicitat i empreses de localització, que decideixen on dur a terme els seus rodatges i filmacions.

El vídeo és un element més de l’aposta per atraure rodatges que estan duent a terme l’Ajuntament, a través del regidor Guillem Escolà, i Node Garraf, des de l’oficina del Film Cluster. A més d’aquesta targeta de presentació, els dos organismes han traçat una línia de col·laboració amb el sector per afavori’ls-hi les tasques administratives, de contractacions i de serveis, que ja s’han traduït en alguns resultats concrets. El funcionament àgil i efectiu de les oficines de les Film Commission –que moltes administracions han incorporat als seus organigrames– permet superar la tradicional lentitud i burocràcia que distingeix, cada cop més, als ajuntaments, a causa d’unes lleis que neutralitzen cap intent de celeritat. 

Entre les tasques recentment realitzades pels dos organismes per potenciar l’atracció de productores figura també l’ampliació de la Garraf Film Commission cap al conjunt del Penedès i la implantació de la seu de l’oficina a Sitges. Aquest factor permet, per una banda, ampliar les opcions de recursos que el territori pot oferir a les productores (les petites carreteres de l’interior són reclams buscats per als rodatges d’espots publicitaris de vehicles) i, a més, que la vila en capitalitzi un profit clar i evident d’aquesta centralitat.

Els rodatges es tradueixen en ingressos directes per a les empreses del territori (restaurants, hotels, professionals…) i també per al municipi en concepte de taxes. A més, també suposen una promoció indirecta de la destinació, com bé han pogut experimentar les localitats i territoris que han acollit campanyes exitoses, com, per exemple, les de Mediterràniament. En els últims anys, la llista de rodatges a la vila ha augmentat, però les opcions encara es poden explotar més. Cal felicitar-se per la visió que estan demostrant els agents i institucions que hi creuen.

ARTICLE ANTERIOR
SEGÜENT ARTICLE

També pots veure