LOADING

Type to search

Actualitat Coronavirus

L’escola a casa comença en família

L’escola Barrachina ha repartit 40 ordinadors entre el seu alumnat.

Els centres escolars de Sitges, Ribes i les Roquetes van encetar dimarts el nou trimestre amb un desplegament digital del 95% de dispositius i connectivitat a les llars. Les videoconferències són les noves aules i el professorat, a través de la pantalla i de les plataformes web de cada centre, realitzen tutories i classes en diferents formats. L’horari lectiu, el sistema d’avaluació, el disseny de continguts i les tasques són diferents segons el centre i el cicle de l’alumnat.

El primer dia va esgotar les famílies, que amb o sense teletreball “ara hem d’aprendre a ser mestres”, segons un pare expressava dimarts per les xarxes socials. Temps i coneixement entren a les noves aules virtuals.

Les dificultats són qualitatives. La bretxa digital és alta i afecta no només l’alumnat, sinó les famílies i el professorat. L’escola Miquel Utrillo ha posat en marxa unes hores dedicades a la formació a les famílies i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat ha proporcionat càpsules formatives al professorat. “Les activitats són diferents segons el cicle, procurant un treball autònom dels infants”, explica Vinyet Llamas directora de l’escola Agnès de Sitges. “Nosaltres hem hagut de millorar les instruccions de les tasques”, afegeix Susanna Soler, directora de l’institut Montgròs de Ribes.

El primer pas va ser conèixer la disponibilitat de dispositius i de connexió a internet de les famílies. Les dades –sol·licitades pel Departament d’Ensenyament després de comunicar la decisió d’encetar el tercer trimestre des de casa– revelen en l’àmbit local un 97% de connexió a internet i un 95% de dispositius a les llars, que s’ha convertit en un 100% perquè els ajuntaments de Sitges i de Sant Pere de Ribes han fet arribar ordinadors o tauletes dels centres a les llars amb necessitat de disposar-ne, a través de les brigades municipals.

I com atendre la diversitat a través de la pantalla? La comunitat educativa coincideix en la complexitat. Aprendre des de casa, per als infants, que precisen acompanyament, correcció, explicacions, i atenció en funció de les seves capacitats, “serà difícil, però ho farem”. Contundència en el missatge dels centres que recondueixen la seva activitat, mentre esperen recuperar les classes presencials, “insubstituïbles”.

Les famílies trasbalsades en major magnitud en proporció a la minoria d’edat dels fills, que necessiten un intens acompanyament, contra els estudiants de secundària que realitzen les tasques, principalment de forma més autònoma.

Llegeix totes les novetats a CORONAVIRUS HORA A HORA