Sitges, 20 d'Abril de 2019 twitter.com/lecodesitges facebook.com/lecodesitges 22:40 h

L’exclusió i el fracàs de l’escola inclusiva esclata a Ribes

Un sobre excés de la inclusió satura alguns centres escolars, deixa altres sense recursos, esgota les famílies i posa en dubte l’eficàcia del sistema

05/04/2019 13:190 comentaris
 
La preocupació traspassa els murs del pati d’una escola, s’esmicola entre les parets de les llars i goteja per les xarxes socials. Aquesta setmana, es va celebrar el Dia Mundial de l’Autisme (2 d’abril) i la Plataforma per una Societat Inclusiva del Garraf va organitzar un nou acte amb motiu de la XVI edició de la Festa Inclusiva. Però la realitat és que la inclusivitat no hi té lloc, en una societat on la manca dels recursos als centres educatius i la inexistència d’itineraris laborals d’inclusió, deixa infants i joves fora del sistema. La Generalitat va aprovar l’octubre de 2017 el decret per l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, que havia de garantir els programes, models i recursos per una escola inclusiva. Fa més de 30 anys que diferents centres escolars, sobretot en educació primària, iniciaven els primers passos per assolir una educació sense discriminacions, i el balanç, tal i com han manifestat, no és positiu, en tant que es constaten tres principals dificultats.
 
Podran llegir la notícia completa a les pàgines de L’Eco, ja disponible al teu punt de venda
 
Podran llegir la notícia completa a l’edició digital
 
0comentaris