LOADING

Type to search

Actualitat Coronavirus

Pares i tutors eduquen en l’ús de les tecnologies

Amanda, una noia de Sitges, seguint el curs escolar a distància

L’escola a casa va arrencar el 14 d’abril en un marc d’improvisació, que els centres escolars durant la Setmana Santa van córrer a preparar. No va ser a les 9 del matí del primer dia sinó al llarg dels dies següents, que alumnes i famílies s’organitzaven per encetar el tercer trimestre escolar més estrany de les seves vides.

En Raúl Subiranas i la Cristina Falcinella, amb tres filles d’edats diferents viuen l’ensenyament a distància en totes les seves variants. La petita Ada, amb sis anys, és alumna del primer curs de primària. “Després d’uns dies del confinament els pares ens vam organitzar i la canalla va fer un vídeo al Xavier, el seu mestre, perquè insistien que el trobaven a faltar, va ser molt emotiu també el seu retorn”, explica en Raúl. A l’escola Miquel Utrillo, on cursa l’Ada al costat de la seva germana Amanda, de tercer de primària, els mestres es comuniquen per vídeo amb els alumnes.

L’Àgata és la gran i estudia primer de l’ESO a l’Institut Vinyet de Sitges. El seu treball és totalment autònom i la seva relació amb les noves tecnologies “les porten a l’ADN”.

El confinament decretat davant la Covid-19 els va portar el regal de passar més temps la família plegada a casa. “No han demanat sortir”, però en canvi sí que han manifestat el desig de trobar-se amb els companys de classe. “Guanyes unes coses i perds d’altres”. El paper dels pares, mares i tutors és educar en les noves tecnologies a casa, ara més que mai.

En l’edició impresa de L’Eco d’aquesta setmana trobareu el testimoni de la família Subiranas i eines familiars per l’educació a casa, de la psicopedagoga Verònica Farré. Al vostre quiosc habitual, a l’Iquiosc.cat en versió digital i mentre duri el confinament us portem L’Eco a casa.

Llegeix totes les novetats a CORONAVIRUS HORA A HORA