LOADING

Type to search

Contingut patrocinat

Sala Goron, la clínica veterinària al servei de la societat

En començar la crisi del coronavirus, amb la manca de protecció individual, l’Ajuntament de Sitges va començar a coordinar una xarxa popular de confecció i distribució de mascaretes. L’objectiu era destinar-les a totes les treballadores i treballadors municipals o voluntàries i voluntaris que s’han de desplaçar pel carrer o que han de treballar de cara al públic. Les mascaretes no tenien un ús mèdic però poden ser un element de protecció complementari a les mesures preventives com mantenir les distàncies socials, les mans i un entorn ben net.

Aquestes mascaretes, però, primer s’havien d’esterilitzar. La Sala Goron (la clínica veterinària del carrer Espalter i del polígon de les Pruelles) va aportar la seva tecnologia a la societat i va esterilitzar i higienitzar aquestes mascaretes. Un cop precintades, els voluntaris les repartien a tots aquells treballadors que com els veterinaris d’aquesta clínica, ho fan en llocs de primera necessitat i havien de trepitjar carrer.

Altrament, des de l’hospital comarcal de Sant Camil es van posar en contacte amb la clínica veterinària, perquè els hi cedissin, durant el temps que van patir la part més dura de la crisi sanitària, els dos respiradors artificials que tenen a la clínica. Aquests són bàsics per salvar vides i en mancaven a tots els hospitals les primeres setmanes.

Un respirador fa de diafragma quan el de veritat ja no pot: empeny l’aire dins dels pulmons. I els aporta un 100% d’oxigen. Segons experts, un 5% dels malalts de Covid-19 pateix una greu inflamació que crea una membrana que l’oxigen no pot traspassar. L’única opció de salvar la vida és, llavors, un respirador. Gràcies al petit gest de la Sala Goron, segur que es va poder salvar més d’una vida.

La gent gran és el grup més vulnerable i els que més han patit les conseqüències de la pandèmia. Per evitar que fessin viatges innecessaris, la Sala Goron els hi portava tot allò que necessitaven a casa seva. Petits grans gestos, que sumats un a un, fa que la societat surti més forta d’aquesta crisi sanitària.

La clínica ha funcionat a ple rendiment durant aquests últims tres mesos i ha fet una feina encomiable per tal de garantir la seguretat dels seus treballadors, protegir els seus clients i alhora treballar en benefici de la societat.