LOADING

Type to search

Festa Major Festes

Desajustos logístics desllueixen la primera jornada de Barraques

L’organització entoma les mancances i anuncia noves mesures per facilitar la satisfacció dels assistents

La primera jornada de les Barraques de Sitges, celebrada aquest vespre-nit de dijous, ha deixat un regust agredolç tant a assistents com a organitzadors. D’una banda, en clau positiva, la resposta massiva d’un públic fidel que, malgrat el canvi de format derivat del coronavirus, no s’ha volgut perdre la cita. De l’altra, en clau negativa, els desajustos organitzatius –alguns d’ells, propiciats per l’adaptació a les restriccions socials vigents– que han deslluït la primera jornada de concerts.

Les xarxes socials han bullit amb desenes de comentaris que retreien als organitzadors les múltiples cues de fins a 45 minuts que es van generar per poder menjar (només hi havia una food-truck i es va esgotar el menjar), per poder pagar amb targeta (no hi havia suficients datàfons) i per poder anar al lavabo (faltaven banys portàtils i, a més, no estaven diferenciats entre homes i dones, la qual cosa incrementava la congestió). El punt culminant de l’enuig es va produir quan l’organització va aturar momentàniament les actuacions per demanar al públic per megafonia que no s’aglomerés a la zona de restauració. Diversos assistents, considerant que aquelles munions de persones eren produïdes en bona part per la falta de mitjans de les pròpies Barraques, van respondre amb xiulets.

Lluny d’amagar-se o de negar les mancances, l’organització ha respost aquest matí de divendres amb un comunicat conciliador en el qual admeten que “les coses no van sortir com esperaven”. Així mateix, demanen disculpes a “totes les persones que no van poder gaudir de l’experiència al 100%” i es comprometen a oferir solucions en els quatre dies que tenen per davant. En aquest cas, a més, no són paraules buides, sinó que posen exemples concrets: “s’ampliarà la zona de restauració, es permetrà introduir menjar extern a dins el recinte i se solucionarà el problema dels datàfons”, l’únic que des de Barraques es considera com a “aliè a l’organització”.

El text finalitza amb un agraïment a la “intensitat” amb què el públic va poder gaudir dels concerts i al “suport” rebut en aquesta primera jornada complicada. El propòsit dels organitzadors és que l’experiència dels assistents sigui “immillorable”. La perseverança del seu voluntariat, el cartell de luxe d’aquesta edició i la predisposició del públic a passar-s’ho bé tenen molts números per fer-ho possible.

ARTICLE ANTERIOR
SEGÜENT ARTICLE

També pots veure