
La zona més crítica del coronavirus s’ha traslladat, aquesta setmana, fins a les residències de la gent gran. El Redós de Ribes tampoc no ha estat cap excepció. La residència ha patit cinc defuncions en molt poc marge de temps, però només dues d’elles poden atribuir-se de manera clara a la simptomatologia pròpia del coronavirus. A més, com que cap d’aquests usuaris s’havia fet el test amb anterioritat, haurà de ser l’autòpsia qui determini, en cada cas, el veritable motiu de la mort.
A banda d’aquestes cinc pèrdues, el Redós té identificats un mínim de 13 casos de coronavirus: 3 residents (1 dels quals ingressat) i 10 treballadors (3 dels quals ingressats). N’hi ha una vintena més, entre usuaris i personal, que també presenten alguns dels símptomes de la Covid-19, tot i que amb diferents graus d’intensitat.
Tot l’equip del centre està fent un sobreesforç majúscul per a contenir la situació. Les mesures preventives estan activades des del primer dia. Les plantes, per exemple, estan dividides en dues parts: en una hi concentren els contagiats i els casos més sospitosos, mentre que en l’altra hi posen la resta de residents. Els treballadors també es divideixen en dos grups per a interactuar només amb un dels dos tipus d’usuaris. I no només això, sinó que extremen les precaucions fins i tot als vestuaris, on únicament hi poden accedir cinc persones alhora.
Els membres del personal asseguren que aquests dies estan sent “molt durs”. Sobretot, per la cruesa del virus, que afecta les persones grans de manera “ràpida i letal”. Aquest dijous, tots els residents i treballadors del Redós se sotmeten al test de la Covid-19. Alguns d’ells sospiten que es confirmaran més casos.