El Mercat Vell reneix com a sala cultural i d’esdeveniments

- Publicitat -
La sala del Mercat Vell, plena en una de les pon`ències del Sitges Next

La celebració del Sitges Next, aquesta setmana passada, ha permès, a banda d’aplegar a la vila la flor i nota de la publicitat, evidenciar el potencial del Mercat Vell com a sala cultural i d’esdeveniments. L’adaptació d’aquest equipament com a sala d’un festival que requereix una escenificació tècnica i visual avançada ha posat de manifest les múltiples opcions que ofereix l’antiga plaça.

El Sitges Next ha estat el primer acte on l’espai s’ha adaptat a les necessitats de l’esdeveniment. Durant el Festival de Cinema, el Mercat Vell també va acollir projeccions infantils i dies després es va realitzar una festa per a la gent gran. Però ara, amb la instal·lació d’un escenari de sis metres de llarg per cinc de profunditat i uns equips tècnics, de pantalles i d’il·luminació de notables prestacions, ha aportat major dimensió al recinte i li ha permès veure les possibilitats que hi pot presentar.

El regidor de Cultura, Xavier Salmerón, que ha estat el principal defensor que el Mercat Vell esdevingués un espai d’activitat cultural, s’ha mostrat aquests dies entusiasmat amb el resultat de l’escenificació i les possibilitats que se’n deriven. També la mateixa alcaldessa, Aurora Carbonell, i altres regidors que han visitat el Next han celebrat la recuperació d’un espai cultural i d’esdeveniments. Tant Carbonell com Salmerón van ressaltar que “era important que de seguida que Bacardí marxava hi hagués activitat i no es quedés tancat”.

La marxa de Bacardí, el passat estiu, ha tornat el Mercat Vell a la gestió municipal. La Regidoria de Cultura ha assumit aquesta funció amb la finalitat de dotar l’espai d’activitat regular, mentre du a terme un procés de debat sobre quina haurà de ser l’orientació de l’edifici. Des que va tancar com a mercat, ara fa trenta anys, l’espai ha tingut diversos usos: Centre d’Artesania, sala escènica, espai d’exposicions i, durant els darrers deu anys, seu de la Casa Bacardí. El procés de debat iniciat per Cultura serà a llarg termini i buscarà consens, tant entre representants polítics com agents culturals. El Mercat a hores d’ara té diversos pretendents, entre els quals els Museus de Sitges, el Festival de Cinema i el projecte del Museu de la Festa Major.

El Sitges Next, festival dedicat a la innovació en comunicació, va atreure dijous i divendres mig miler de publicitaris i experts en comunicació a Sitges. 50 ponents en 25 conferències i taules rodones van debatre les noves tendències en comunicació, entre les quals va destacar la que van protagonitzar els reconeguts publicitaris Toni Segarra, Josep Maria Piera i Enric Nel·lo.

Divendres a la tarda, el festival va lliurar els seus premis a les campanyes i projectes publicitaris més innovadors. La campanya de Cruzcampo amb Lola Flores va ser gran protagonista, ja que es va endur els premis a la campanya (firmada per Ogilvy) i producció (de la mà de Metropolitana). Ogilvy va guanyar el premi a l’agència i Marc Elena (Adsmurai), a la trajectòria. El projecte innovador va ser per a Feeder, darrerw del qual hi ha el sitgetà Pablo Filomeno, i el social per a Publicitarios implicados.

Llegeix totes les novetats a SITGES, HORA A HORAE

Articles relacionats