
El sector del turisme ha celebrat avui Santa Marta, la seva patrona, en el context més difícil per l’impacte sanitari i econòmic. El tradicional acte que aplega els agremiats i els responsables institucionals ha estat més reduït, per raons preventives, però ha servit per exhibir confiança en la marca Sitges i les dades que ofereix la vila com a zona segura. L’acte també ha escenificat els reconeixements del Gremi a establiments que van col·laborar solidàriament durant el confinament.
En un context d’extrema dificultat per la caiguda del turisme i absoluta incertesa pel futur immediat, el Gremi d’Hostaleria de Sitges ha volgut fer el cor fort i mostrar bona cara malgrat el context complicat. Tant el president de l’entitat, Oskar Stöber, com l’alcaldessa, Aurora Carbonell, i el regidor de Turisme i Projectes Estratègics, Luismi García, han posat en valor la capacitat de Sitges, la seva marca i la seva indústria turística per resistir les situacions adverses.
Les intervencions institucionals també han subratllat el valor de les dades de contagis de Sitges que situen la destinació com una “zona segura” a diferència d’altres poblacions que atrauen turisme, com la mateixa ciutat de Barcelona. “Les dades epidemiològiques de Sitges són bones”, ha apuntat Carbonell.
El Gremi ha aprofitat Santa Marta per lliurar distincions a tres associats que van col·laborar en campanyes solidàries durant el confinament. Han estat Miquel Ferreres, director de l’Hotel Meliá, perquè es va adaptar com a hospital i va acollir residents de Sant Camil durant prop de dos mesos; a Blanca Pérez (del restaurant Corazón de Ágave), com una de les impulsores dels Health Warriors Sitges, que van lliurar menjar als professionals als sanitaris, quan treballaven més dur, i a Jordi Martí (Jànio’s) per haver organitzat activitats musicals durant els moments més tensos de l’Estat d’Alarma.
Llegeix totes les novetats a HORA A HORA (La represa)