El turista alemany, francès, barceloní, madrileny i el perfil ‘premium’ centren l’acció de Turisme de Sitges

Aurora Carbonell i Luismi García han rebut al conseller Roger Torrent a l’espai de Sitges a la fira Fitur

El pla d’acció de Turisme de Sitges ha focalitzat diferents punts, tant de perfils com de sectors i territoris, per a les promocions d’aquest 2023. La fira Fitur, que se celebra aquests dies a Madrid, i que és la principal cita del sector a l’Estat, ha estat l’escenari per a posar en funcionament les línies d’acció del pla, que es va presentar dilluns a la Comissió de Promoció de Turisme i que té una aportació municipal de 780.000 euros.

Els turistes de Barcelona, Lleida, Madrid i Saragossa són els que realitzen una despesa més elevada en la seva estada a Sitges, segons els estudis elaborats per Turisme de Sitges. A nivell europeu, l’alemany i el francès, especialment el de l’àrea de París, també estan marcats com els principals mercats, seguits del britànic, el belga i l’holandès. A nivell extracontinental, el nord-americà s’ha situat com el prioritari.

Paral·lelament als àmbits territorials, les accions promocionals de Turisme de Sitges es focalitzen en diferents segments, que han estat treballats pel pla d’accions. El principal l’anomenat turista Premium, que és el que té una capacitat de despesa superior i que és objectiu de Turisme de Sitges, a partir de diverses accions que la Regidoria ha estat treballant darrerament. Enguany, s’han elaborat diferents propostes, com noves rutes (una per als amants de la fotografia i una altra d’intel·ligència turística).

A més, el pla d’accions de la Regidoria ha fixat segments prioritaris els de les dones viatgeres, el turisme cultural i el familiar. En la seva línia promocional, Turisme de Sitges subratlla conceptes com la sostenibilitat, la mentalitat oberta de la destinació i la riquesa patrimonial com a trets distintius de les diferents campanyes i accions.

Precisament, la primera acció s’està duent a terme aquests dies, amb la fira Fitur, a Madrid, on Turisme de Sitges é presència dins l’estand compartit de la Diputació de Barcelona i que està englobat en la marca Catalunya. L’alcaldessa, Aurora Carbonell, el regidor de Turisme, Luismi García, s’han desplaçat a la fira, on han participat en diferents presentacions sectorials i s’han entrevistat amb agents professionals. A Fitur, l’Ajuntament recollirà el diploma de concessió de Destinació de Turisme Intel·ligent, que lliura el Govern de l’Estat.

Llegeix totes les novetats a SITGES, HORA A HORA

Articles relacionats