
Sitges va experimentar un creixement de rodatges l’any passat en un 23% respecte l’anterior. Les dades de Node Film Clúster constaten un augmenten quantitatiu, però també qualitatiu, ja que algunes de les productores de major projecció internacjonal han triat Sitges entre les seves localitzacions.
L’augment tant del nombre de gravacions com de la facturació mostra una evolució positiva del sector a la vila. Actualment, els rodatges a Sitges representen el 90% de les produccions audiovisuals gestionades per Node Film Clúster en el conjunt de les tres comarques del Penedès. El creixement del 23% en relació amb l’any 2021 s’ha complementat en un augment del 46,43% en els dies de rodatge dels equips a la vila.
Aquest augment esva reflectir també en els ingressos: la recaptació directa va situar-se prop dels 500.000 euros i es va obtenir un moviment econòmic de 346.020 entre particulars.
Importants plataformes del sector, com Netflix, HBO o Amazon Prime han triat espais com el Port de Vallcarca, la platja del Garraf, la platja de Sant Sebastià o el passeig de la Ribera com a escenaris per a les seves produccions. En l’àmbit publicitari, marques com Adidas, Apple, BMW o Calvin Klein, entre d’altres, també van gravar els seus anuncis a la vila durant el passat exercici.
La Regidoria de Promoció Econòmica destaca que el tancament de l’any 2022 “representa un gran èxit” i manifesta que la voluntat de l’Ajuntament és seguir “treballant per posicionar Sitges com el referent del sud d’Europa del sector de la producció audiovisual.
Llegeix totes les novetats a SITGES, HORA A HORA