LOADING

Type to search

Actualitat

La supressió de les zones del sistema tarifari, més a prop

L’Autoritat del Transport Metropolità treballa en una proposta que preveu implantar durant aquesta legislatura

Un tren de Rodalies, aquest dijous, a l’Estació de Sitges. (Clàudia Sauret)

El Garraf és una comarca en continu creixement. Per això, la mobilitat dins i fora del territori també creix dia rere dia. Cada cop més persones de Sitges es desplacen cap a Barcelona o a altres zones de la comarca per treballar o estudiar. Malgrat que s’han anat introduint algunes millores, la sensació global és que les inversions en transport públic a la zona no augmenten. Cal més freqüència d’alguns autobusos, millorar el servei i les infraestructures de Rodalies, i abordar la quantia del peatge de Vallcarca. A més, les queixes també es dirigeixen, sovint, cap als preus del transport públic; en concret, a l’actual sistema tarifari per zones. Un sistema, però, que podria tenir els dies comptats.

L’Autoritat del Transport Metropolità està treballant en una proposta inicial en la qual hi hauria unes zones de tarifa bàsica, fins a un cert radi des del punt d’origen del trajecte, a partir de les quals s’aplicaria una tarifa basada en els quilòmetres fets fora de l’àmbit d’aquesta tarifa bàsica. Una gran novetat, que vindria acompanyada de la digitalització dels bitllets, i que acabaria amb un el sistema actual de corones tarifàries, on la tarifa depèn de la zona origen del trajecte, i amb el qual succeeix que en un municipi com Sitges no es paga el mateix per anar a Barcelona des del centre de la vila que des de Garraf o les Botigues.

La situació del transport públic a Sitges i les modificacions en el sistema d’aplicació de descomptes a l’autopista C-32, a L’Eco d’aquesta setmana. Podeu trobar l’edició en paper als punts de venda habituals i l’edició en PDF a la plataforma iQuiosc.

ARTICLE ANTERIOR
SEGÜENT ARTICLE

També pots veure