
L’actualitat d’aquesta setmana té diversos punts d’atenció, que queden recollits en diferents reportatges i informacions de L’Eco: la situació d’alerta controlada davant possibles rebrots, l’estat de la venda il·legal, les primeres multes a habitatges turístics sense llicència, una fatal discussió al carrer que acaba amb un home inconscient, l’oferta cultural adaptada de l’estiu i en què consistiran Festa Major i Santa Tecla, entre d’altres temes.
La setmana va començar amb un lleu augment de positius, que va posar tothom en alerta. A les nostres pàgines us aportem les dades i us expliquem com ha evolucionat la setmana i de quina manera es percep la situació entre els responsables sanitaris i els representants dels sectors de l’hostaleria. També us expliquem quines són les propostes culturals i d’oci que es mantenen en la programació d’aquest estiu a Sitges i a Ribes, com està afectant la situació al sector de la construcció, quines mesures han pres les piscines comunitàries i quines són els dos nous plans de suport a emprenedors que ha llençat l’Ajuntament.
L’actualitat continua posant el focus en el top manta: us expliquem la doble velocitat que està aplicant l’Ajuntament en la gestió d’aquest fenomen. També us detallem que el consistori està enllestint les primeres sancions –que poden arribar als 30.000 euros– a pisos turístics sense llicència, que la presència humana posa en perill la fauna de la desembocadura de la riera, que el sector turístic reclama la draga “amb urgència” o que s’eliminen les tanques del Passeig Marítim. També us expliquem els primers passos de Luismi García com a tinent d’alcalde i us relatem la fatal discussió i al carrer Espalter, que va acabar un home ingressat a l’UCI en estat inconscient i que quatre dies després continua igual.
La Festa Major torna a centrar l’interès: us expliquem en quin programa i propostes està treballant la Comissió. També ens aturem de nou a l’Autòdrom, amb tres informacions: la via legal que volen explorar partits de la comarca on hi patrticipa la CUP per aturar el projecte, la restauració d’edificis que ha projectat el mateix Autòdrom, i com van ser els anys de la Guerra en què les instal·lacions van esdevenir un centre de reclutament militar.
També us expliquem el pla de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes per prevenir incendis al Montgròs, la plaga d’erugues que està creixent al Garraf i els canvis viaris a Ribes.
A les nostres pàgines publiquem el relat segon classificat en el concurs de Museus de Sitges, de Roger Montoliu. També recordem el recentment desaparegut Josep Pascual i Àlvar Font entrevista Elisa Pascual per recordar els inicis de Ràdio Ribes. A les pàgines de Cultura us avancem com serà el Més Garraf Festival, organitzat per l’empresa promotora del Festival Jardins de Terramar.
Aquesta setmana comptem amb les firmes de Magí Almirall, Zuleima Capo, Ricard Conesa, Juanjo Corcuera, Lluís Jou, Mia Muntané, Llorenç Martínez Vidilla, Pepi Martínez Font, Pedro Palacios, Manel Pérez, Marc Pérez, Lídia Raventós i Gabi Serrano, a més de les fixes: Francesc Borderia, JYM, Josep Maria Matas, Antoni Sella, Vinyet Panyella i Alba Vigó. Les contres són de Laura Gómez (Sitges) i Teresa Tort (Ribes).
Podeu trobar a L’Eco als punts de venda habituals: quioscos, supermercats, estancs, fleques… A més, també ¡el podeu comprar per iQuiosc.cat, on el llegireu en el mateix format que el paper.
Llegeix totes les novetats a HORA A HORA (La represa)