Les cancel·lacions, l’impacte local del virus i les divergències entre empresaris i Govern, a L’Eco

- Publicitat -

El pànic que està generant en el sector turístic les cancel·lacions massives per les notícies de l’expansió del virus per Catalunya i quin impacte pot tenir en l’economia local protagonitzen l’atenció de L’Eco aquesta setmana. En les nostres pàgines també trobareu altres temes de l’actualitat local, com les divergències entre empresaris i Govern, el top manta, la polèmica dels perfils falsos de Twitter i un viatge a través de la vida de Matteo Olivier, l’emblemàtic gelater del carrer Jesús.

Des que ara fa uns dies els governs de diversos països europeus van començar a emetre recomanacions o restriccions en els viatges a Catalunya, les cancel·lacions de reserves a hotels, apartaments i càmpings s’han multiplicat. La situació ha passat de ser complicada a crítica. Ho analitzem en les nostres pàgines i exposem d’on estan venint els turistes enguany, en contraposició a d’on ho feien l’any passat.

En les pàgines dedicades a l’impacte local del virus també exposem les dades de Sitges i Sant Pere de Ribes i la comparació amb el conjunt del país. Expliquem que els CAP de Sitges i de Ribes han implantat rastrejadors i us expliquem l’estudi de seguiment del coronavirus que ha iniciat una ONG de Ribes, com són els casals i colònies d’estiu en temps de Covid-19 i quins són els reptes econòmics del territori.

L’actualitat local s’atura a les diferents polèmiques que viu Sitges en l’àmbit polític i socioeconòmic. D’una banda, el top manta, amb les divergències internes al Govern, i d’una altra, les diferències entre les principals associacions socioeconòmiques del municipi i el consistori respecte la manera d’enfocar la recuperació i la gestió d’alguns dels reptes locals. També exposem la polèmica d’aquesta setmana amb el compte fals de Twitter que es dedicava difamar adversaris polítics i periodistes i que esquitxa l’entorn de Mònica Gallardo, de Junts per Sitges. Al mateix temps, abordem els casos de baralles a la via pública d’aquest estiu.

A les pàgines de Ribes abordem el pla per augmentar la videovigilància al carrer, el creixement dels abocaments incontrolats, un nou cas d’assetjament sexual i les retallades al personal de Sant Camil.

A les nostres pàgines també parlem de l’opinió favorable que les associacions econòmiques de Sitges tenen sobre el projecte de l’Autòdrom, de la festa del Vinyet, del programa de la Festa Major i dels alumnes de Sitges i Ribes que han superat el 9 en la nota de PAU. També us expliquem que les terrasses es converteixen en petits escenaris de música en directe, que el Monocicle supera totes les previsions i que Nil Roig puja al podi en la primera cursa de superbikes.

Viatgem a través de la vida Matteo Olivier, el gelater del darrer Jesús, que fa 70 anys va deixar el seu poble a les Dolomites i va acabar aterrant a Sitges. La Mia Muntané s0estren a la secció El Pati de casa entrevistant John Markus Flowers, mentre que Albert Roca xerra amb la cantant Toñi Chocarro.

Aquesta setmana comptem amb les firmes d’Asun Batlle, Jordi Fusté, Neus Lloveras, Iván Martínez, Pedro Palacios, Martí Sáez, Sílvia Salvatierra, Josep Maria Tubau i Ricard Vicente, Pol Vigó,, a més de les fixes: Francesc Borderia, JYM, Josep Maria Matas, Antoni Sella, Vinyet Panyella i Alba Vigó. Les contres són d’Anton Ferret.

Podeu trobar a L’Eco als punts de venda habituals: quioscos, supermercats, estancs, fleques… A més, també ¡el podeu comprar per iQuiosc.cat, on el llegireu en el mateix format que el paper.

Llegeix totes les novetats a HORA A HORA (La represa)

Articles relacionats