
Les residències han aprés a conviure en el context de la Covid-19 i a sobreviure al finançament, malmès per les inversions i les pèrdues per reducció d’ingressos, que en algun cas superen els 300.000 euros. Les tres residències de Sitges (Hospital de Sant Joan Baptista, les Magnolias i Sitges Park) i les tres de Sant Pere de Ribes (El Redós, Rius i Virgili i Santa Teresa) han elaborat plans específics per adaptar les seves estructures i economia al nou context.
El desplegament del Pla de Contingència de la Generalitat –que ha tornat a vetar l’ingrés de nous residents per l’alt risc de contagis de Covid-19 a Sitges i Ribes– està agreujant la situació als centres i ha tornat a ampliar, al mateix temps, la bretxa entre públic i privat.
Montserrat Falguera, directora de la residència de la Fundació el Redós de Ribes i alhora presidenta de la Federació d’Entitats d’Assistència a la Tercera Edat (FEATE), expressa en xifres les dificultats derivades del tancament dictat per la Generalitat. En un document de la FEATE es xifra en tres milions d’euros “que les entitats han deixat d’ingressar entre març i juny, amb un efecte significatiu sobre les places privades dels centres”.
A L’Eco d’aquesta setmana publiquem un reportatge sobre la situació actual de les residències locals. Podeu trobar a L’Eco als punts de venda habituals: quioscos, supermercats, estancs, fleques… A més, també ¡ el podeu comprar per iQuiosc.cat, on el llegireu en el mateix format que el paper.
Llegeix totes les novetats a HORA A HORA (La represa)