LOADING

Type to search

Actualitat

L’Escola de Música somia amb una nova ubicació

El centre, que actualment comparteix espai amb l’Esteve Barrachina, fa 13 anys que sol·licita un equipament digne 

La senyalètica de l’EMMAS amb l’edifici de l’escola Esteve Barrachina al fons, darrera de la reixa. (Marta Juez)

L’Escola Municipal de Música Montserrat Almirall de Sitges (EMMMAS) necessita, de forma urgent, la implantació d’una ubicació fixa on desenvolupar la seva activitat en un entorn digne i condicionat. Es tracta d’una reclamació tant de l’equip directiu i dels professors, com de les mares i pares de l’alumnat. 

La problemàtica es remunta als inicis de l’escola el 2006, quan es va ubicar en barracons al Parc de Can Robert. Tot i no trobar-se en un edifici de construcció ferma, en aquell moment el pressupost de l’EMMMAS girava al voltant dels 150.000 euros, una xifra que s’ha reduït pràcticament a la meitat en aquest temps –actualment és d’uns 77.000 euros–. El dèficit en l’aportació econòmica només és una pedra més en un camí que ha derivat l’escola de Música a un espai municipal inclòs a les instal·lacions de l’escola Esteve Barrachina. La convivència ha estat òptima, però la transformació del model pedagògic –que avança cap a l’escola Model XXI– requereix, cada cop més, d’espais amplis i de gairebé la totalitat de les seves instal·lacions, el que inevitablement afecta a l’equipament destinat a l’EMMMAS. El regidor d’Ensenyament, Eduard Terrado, garanteix que ja fa temps que l’administració local treballa per trobar una nova ubicació. El seu desig hagués estat encabir-la a Can Coll, on ara hi ha l’escola d’Adults que, aviat, retornarà al seu lloc habitual al carrer Sant Honorat, però això no ha estat possible pel moment, el que obliga a Barrachina i EMMMAS a compartir, com a mínim, un curs escolar més. Paral·lelament, l’actual govern en funcions disposa d’una proposta per construir un edifici adjacent a l’Espai Jove, però la decisió recaurà ara en el nou govern, que decidirà quin serà el futur del centre. 

L’Escola de Música, a més de necessitar instal·lacions on exercici les classes amb normalitat, també és una activitat educativa i de creixement per als alumnes fora de l’àmbit escolar. Així entre les pretencions de l’equip directiu i el professorat hi ha també poder oferir classes obertes a totes les edats, sense restriccions ni amb l’espai ni amb els horaris que han de combinar amb les classes que es fan al Barrachina. 

Una nova ubicació solucionaria aquestes problemàtiques, indignes per a una vila com Sitges, dotada de cultura, que acull i ha vist néixer artistes i músics de tota mena. Pinyu Martí, director de l’EMMMAS, finalitza la seva etapa com a director amb la sensació que la vila hauria de disposar d’una escola municipal de música perfectament equipada i apta pel desenvolupament de les activitats que requereix aquesta formació. La sensació és, però, que la darrera paraula la té l’empresa que gestiona actualment el centre i que, en certa forma, fa perdre la titularitat de municipal de l’EMMMAS, ja que es gestiona externament,  i ofereix un projecte amb carències que han acabat afectant a la confiança dels pares i mares dels alumnes, que han manifestat el seu descontent amb l’escola. 

Els afectats denuncien la poca disposició per a l’aprenentatge de certs instruments, sobre tot els de caràcter popular com la guitarra o el piano, ja que l’escola ofereix també classes d’instruments minoritaris per fomentar la seva preservació. Però com se li explica a un infant que ha de tocar el saxo, quan vol aprendre piano però no hi ha places? Aquesta situació no ha agradat a algunes de les famílies que creuen fonamental que l’alumnat pugui formar-se en l’instrument que més l’interessa. La comunicació amb el professorat i la direcció del centre és una altra de les demandes de pares i mares, ja que la consideren “poc eficaç”, com han explicat. Precisament ahir dijous, Terrado es va reunir amb alguns dels pares i mares, i ha traspassat les seves inquietuds als responsables de l’EMMMAS, reconeixent que “hi ha un problema educatiu que cal reconduir

També pots veure