LOADING

Type to search

Editorial

Malvasia amb projecció

La marca Sitges té multituds de plataformes pròpies per a la seva projecció i posicionament. Les festes, els festivals, el patrimoni, l’oci o les platges actuen com un element d’atracció de visitants i, al mateix temps, com una eina de promoció d’èxit. Fa dècades que Sitges viu de la suma del paisatge, la història i els esdeveniments. I el resultat ha estat, des d’aquest punt de vista, positiu i efectiu, malgrat les evidents mancances que després pateix la ciutadania en serveis o accés a l’habitatge. A tots aquests elements, n’hi ha un –potser el més antic de tots– que fins no fa gaire no se li ha fet tot el cas que mereixia, però que, modestament, també ha esdevingut una valuosa eina de projecció i, sobretot, una estimada targeta de presentació: la Malvasia.

Actualment, hi ha més de 30 cellers a tot Catalunya –la majoria al Penedès– que elaboren Malvasia de Sitges. El vi nascut a Sitges a l’Edat Mitjana i que va constituir la base de l’activitat econòmica local fins l’arribada de les fàbriques de calçat i, posteriorment, del turisme, viu un dels millors moments des que l’orientació de la vila va deixar de ser eminentment agrícola. Que una trentena de cellers hagin decidit plantar unes vinyes que es caracteritzen pel seu laboriós procés de cura i manteniment, evidencia les enormes possibilitats que ofereix el vi de Sitges.

Aquesta destacada expansió de la Malvasia de Sitges com un vi de qualitat es va posar de manifest en la passada celebració de la Setmana de la Malvasia, liderada pel Centre d’Interpretació de la Malvasia (CIM) i que ha aconseguit la implicació de diferents agents socioeconòmics, culturals i institucionals. D’entre el complet programa d’activitats en va destacar una, que va il·lustrar aquest fenomen de la projecció actual del vi local: la fira professional de la Malvasia de Sitges, celebrada el 15 de novembre a l’Hotel ME Terramar. Gairebé tots els elaboradors hi van ser presents per mostrar les seves referències i poder dibuixar un nou mapa vitivinícola del país, on la Malvasia de Sitges ja s’ha fet un lloc. Sommeliers i enòlegs de prestigi n’han pres nota i han posat els seus ulls en el vi local.

Paral·lelament a aquesta projecció de la producció, la tasca divulgadora i dinamitzadora que està realitzant el CIM, creat ara fa tres anys, resulta fonamental per afiançar la vinculació entre la Malvasia i Sitges. Quan ja fa dècades que van desaparèixer els darrers cellers i el creixement de la vila ha reduït les parcel·les amb vinyes a escasses hectàrees, resulta més necessari que mai que el llegat de la Malvasia de Sitges sigui visible per a que el conjunt de la població se’l faci seu. És història i també futur.

ARTICLE ANTERIOR
SEGÜENT ARTICLE

També pots veure