LOADING

Type to search

Editorial

Mesures insuficients

La desescalada anunciada pel Govern de la Generalitat, ahir dijous –després d’un altre deplorable episodi en la lluita caïnita entre els dos partits de Govern, en aquest cas, a base de filtracions interessades– començarà la setmana vinent de manera tímida. Bars, restaurants, cinemes, teatres i gimnasos podran tornar a obrir el proper dilluns, tot i que amb unes limitacions i restriccions pronunciades. Als bars i restaurants s’hi podrà accedir, fins a les 21.30 hores, sempre que no se superi el 30 per cent de l’aforament. També es podrà fer ús de les terrasses, amb un màxim de quatre persones per taula (excepte els grups bombolla) i garantint les distàncies necessàries.

També es reprendrà l’activitat dels cinemes i teatres, així com dels gimnasos i la resta d’instal·lacions esportives, amb limitacions d’usos i aforament. En les properes setmanes, si les dades continuen evolucionant favorablement, es flexibilitzaran les restriccions. Després dels errors comesos el mes de juny aquesta reobertura serà lenta i progressiva.

Les noves mesures aprovades per la Generalitat continuen, però, limitant el moviment interterritorial; és a dir, ni Sitges ni Sant Pere de Ribes poden rebre visitants, ni la gent d’aquí pot sortir fora. Aquesta és, sense cap mena de dubte, la principal mesura en afectació negativa a l’economia local. Sitges té una estructura econòmica muntada per viure, fonamentalment, dels visitants i turistes. En temps com els actuals, es pot arribar a entendre que els turistes hagin desaparegut, però és especialment dur que no es permetin les visites de proximitat, que aconseguirien aportar un lleuger moviment a l’hostaleria i al comerç i, en conseqüència, a la resta d’actors econòmics que en depenen indirectament (distribuïdors, serveis…).

La segona desescalada aprovada pel Govern es produeix en un moment de millora generalitzada de les dades de contagi a tot Catalunya. Però són especialment rellevants les dades registrades a Sitges i a Sant Pere de Ribes. En aquestes poblacions, el contagi creix a la meitat respecte com ho fa en el conjunt del país. En aquest sentit, no seria forassenyat que la implantació de mesures per part del Govern contemplés una flexibilització més àmplia en moviments entre poblacions amb índex més favorables. És un model aplicat en altres territoris i que ha donat resultats positius. El Govern té l’obligació de vetllar per neutralitzar, en la mesura del possible, el virus, però també per afavorir el moviment econòmic (o si més no, per compensar les pèrdues).

ARTICLE ANTERIOR
SEGÜENT ARTICLE

També pots veure