LOADING

Type to search

Editorial

Planificació deficient

Per què no van optar per altres fórmules o espais més amplis, com han fet en altres festes majors?

La nit del 3 d’agost, la Comissió de Festa Major i Santa Tecla i l’Ajuntament es mostraven exultants per aconseguir traçar un programa de Festa Major que, malgrat l’encara difícil context sanitari, permetia la sortida dels balls populars i la celebració de diferents actes. El programa presentat era el resultat de mesos de feina i gestió compartida amb les diferents colles de balls i grallers.

Una setmana després, el matí del 10 d’agost, la moneda es girava completament, a causa de la mala gestió en el repartiment d’entrades per assistir als actes d’exhibició dels balls populars i els grallers. Els 3.325 tiquets es van acabar en qüestió de minuts i van deixar milers de sitgetans emprenyats i amb la sensació que els havien pres el pèl. En una setmana, l’estat d’opinió ha canviat radicalment i, facin el que facin a partir d’ara, la Comissió i l’Ajuntament no aconseguiran remuntar-ho: el sistema de repartiment d’entrades ha estat mal planificat i pitjor explicat.

Si només hi havia 3.325 entrades a repartir i, a més, un mateix usuari en podria aconseguir més d’una era fàcilment previsible que entre mig es generarien no pas poques frustracions. No cal disposar d’estudis de geolocalització gaire precisos ni haver organitzat concerts de Bruce Springsteeen per ser conscient que la quantitat de gent que surt per Festa Major a veure els balls és infinitament superior als 3.000 tiquets i, per tant, la llista dels qui es quedarien sense cap accés resultaria llarga i densa.

Conscients d’això, per què ni la Comissió ni l’Ajuntament van posar l’accent en què hi hauria més gent que es quedaria fora que no dins? Per què van preferir fer exaltació de la recuperació dels balls enlloc de subratllar que la majoria dels sitgetans s’haurien de conformar en veure’ls per pantalla? Per què no van optar per altres fórmules o espais més amplis, com han fet en altres festes majors? I per què no van assegurar-se del sistema de funcionament de la venda d’entrades, enlloc de responsabilitzar indirectament a la central de venda (que, per altra banda, compta amb un brillant i dens currículum en distribució entrades d’esdeveniments molt més complexos i sol·licitats que la Festa Major de Sitges)?

Són masses errors junts. I són masses errors que, com a mínim, haguessin requerit una certa autocrítica tant de la Comissió com de l’Ajuntament, enlloc de fer un comunicat en que es rentaven les mans i que, a més, va arribar 26 hores després de la crisi generada. Tard i malament.

ARTICLE ANTERIOR
SEGÜENT ARTICLE

També pots veure