LOADING

Type to search

Editorial Sin categoría

Un ‘hub’ audiovisual

Aquesta setmana, l’Ajuntament de Sitges ha presentat la nova Sitges Film Office. Ho ha fet en un acte al Miramar que va comptar amb la participació d’una de les figures més rellevants del panorama audiovisual del conjunt de l’Estat, el productor Jaume Roures, acompanyat d’altres representants.

La Sitges Film Office és un projecte de la Regidoria de Promoció Econòmica destinat a canalitzar les diferents propostes vinculades al món audiovisual a nivell local i, al mateix temps, impulsar la vila en aquest sector, tant com a escenari de rodatges publicitaris i cinematogràfics com a organitzadora de festivals i esdeveniments vinculats en aquest àmbit. La Sitges Film Office concentrarà la tasca que fins ara estava realitzant la mateixa Regidoria de manera directa o bé, indirectament, a través de Node Garraf, l’agència comarcal que posa en comú els esforços dels sectors públics i privats.

El naixement de la Sitges Film Office és el reflex de la decidida aposta que està fent l’Ajuntament per un sector estratègicament de notable importància per a Sitges. El món audiovisual aporta beneficis de manera directa (moviment econòmic, taxes d’ocupació, contractació de serveis…), però també indirecta: cada cop que Sitges surt com a teló de fons en un espot publicitari o com a escenari en un pel·lícula o sèrie, la imatge de la població es valoritza de manera significativa. El sector audiovisual suposa una inversió en la projecció de la vila i, al mateix temps, una eina de dinamització immediata de notable valor, que, a més, té la virtut de generar bastants consensos. Es tracta d’un àmbit al qual moltes poblacions volen accedir-hi i poques ho aconsegueixen. Sitges n’és una d’elles i cal celebrar que l’Ajuntament n’hagi fet una aposta, amb l’ambiciosa finalitat, com apunta l’alcaldessa, Aurora Carbonell, de convertir-se en un referent del sud d’Europa.

En els propers dies, Netflix rodarà una sèrie a Sitges; també recentment s’han dut a terme escenes cinematogràfiques a la vila amb participació de talent de primer nivell i presència internacional. I en el món de la publicitat, mai hi havia hagut tantes agències i productores rodant a Sitges com aquest 2022.

En un moment com l’actual –en què, afortunadament, el debat sobre els projectes de futur comença a estar damunt la taula– que hi hagi un full de ruta definit i ambiciós pel sector audiovisual és una de les millors notícies que podia tenir Sitges.

ARTICLE ANTERIOR
SEGÜENT ARTICLE

També pots veure