LOADING

Type to search

Actualitat Coronavirus

Una campanya ciutadana reivindica el valor del turisme a Sitges

Necessitem el turisme. Amb aquest eslògan clar i directe, el Gremi d’Hostaleria de Sitges ha iniciat una campanya per reivindicar el valor del turisme en la vida local, no només des d’un punt de vista econòmic, sinó també social i cultural. La campanya està adreçada a l’àmbit local i neix amb el hashtag #JoSocTurisme, que explicita la identificació amb aquesta activitat econòmica, que representa una tercera part del PIB local i que forma part de la seva economia essencial des de fa seixanta anys.

En el vídeo apareix una llarga llista de sitgetans, que reivindiquen el turisme. Es tracta de gent que hi viu directament, però també d’altres que no hi tenen una relació directa. Hi ha persones que representen associacions i col·lectius, altres que actuen en nom de les seves empreses (o en les que hi treballen) i uns més que ho fan en qualitat de representants de comissions municipals, com Festa Major i Carnaval.

Amb aquesta campanya, el Gremi mou fitxa davant un estat d’opinió –aparentment minoritari, però visible– que posa en qüestió l’orientació turística de la vila. En aquest sentit, el text que acompanya el vídeo apunta que “ara ens cal treballar tots plegats, més que mai, per recuperar el principal motor d’ocupació de la vila: el turisme” i conclou que “hi haurà temps per afinar el model turístic del municipi, però ara Sitges necessita de nou el turisme per tornar a la vida”.

Notícia relacionada:
L’activitat econòmica cau més d’un 70% a Sitges
La vida torna a le sterrasses de Sitges

Llegeix totes les novetats a CORONAVIRUS HORA A HORA

També pots veure