
De la nit al dia, les residències s’han convertit en centres hospitalitzats sense ser-ho. Són el focus de la pandèmia i reflecteixen el contrast d’una realitat que colpeja el conjunt de la societat. A Catalunya, més de la meitat de les defuncions s’han produït dins d’aquests centres, com a conseqüència d’una mala planificació prèvia duta a terme, tant per la Generalitat com pel Govern de l’Estat.
Sitges i Ribes no s’escapen d’aquesta dramàtica situació, tot i que amb panorames diferents segons cada centre. Las Magnolias, a Sitges, i El Redós, a Ribes, han estat les residències més afectades a casa. Els dos centres no donen xifres oficials, però en el cas de Las Magnolias hi ha més de 40 residents que han donat positius o tenen símptomes i que han estat aïllats. També una tercera part del personal, que ha passat a quarantena. En aquesta residència s’han produït un mínim de set defuncions per coronavirus en els darrers dies. Al Redós, la situació també és crítica. Algunes fonts no confirmades apunten a una vintena de defuncions i més de la meitat del centenar de residents que han donat positiu o bé tenen símptomes.
Sitges Park va ser la primera residència en efectuar tests i ha aconseguit estabilitzar la situació. S’han produït sis defuncions i 26 dels seus 107 han donat positiu. També deu membres del seu personal. Per contra, a l’Hospital de Sant Joan Baptista no hi ha hagut cap cas positiu entre els 69 tests que s’han efectuat. Tots s’han realitzat a personal que té contacte amb els residents. Aquesta setmana vinent està previst que ampliïn les proves.
En l’edició impresa de L’Eco d’aquesta setmana ampliem la informació sobre com viuen (i sobreviuen) les residències locals al coronavirus. Us expliquem com estan afrontant internament el problema i quines mesures hi estan aplicant, a més de mostrar-vos totes les xifres de cada centre. Pots trobar L’Eco als punts de venda habituals i en edició digital a iQuiosc.
Les residències locals afronten el coronavirus amb mesures de proteccióLlegeix totes les novetats a CORONAVIRUS HORA A HORA