ACN / El drama de terror psicològic El baño del diablo, de Veronika Franz i Severin Fiala, s’ha alçat amb el premi a la millor pel·lícula del 57è Festival de Cinema Sitges i amb el premi de la crítica José Luis Guarner al millor llargmetratge de la secció oficial fantàstic competició. El guardó a la millor direcció ha estat per Soi Cheang per Twilight of the warriors: walled in, Kristine Froseth s’ha endut el premi a la millor interpretació femenina per Desert road i la millor interpretació masculina ha estat ex-aequo pels protagonistes de The rule of Jenny Penn, Geoffrey Rush i John Lithgow. El premi especial del jurat ha estat per Exhuma, de Jang Jae-hyun, i el del públic, per Strange darling, de JT Mollner.
La història d’El baño del diablo se situa a Àustria a mitjans del segle XVIII amb una protagonista, l’Agnes, una dona, profundament religiosa i sensible, que acaba de casar-se amb el Wolf. A poc a poc l’Agnes anirà caient en un pou que cada vegada sembla fer-se més profund i es veurà atrapada en un camí solitari que la porta a tenir mals pensaments. En una entrevista amb l’ACN, Veronika Franz va destacar que la cinta tracta sobre “el tabú de la depressió i el suïcidi” des d’un punt de vista molt realista. Ambientada a l’Àustria del segle XVIII en una petita comunitat apartada, el film està protagonitzat per Anja Plaschg i narra el seu descens als inferns. “La realitat sempre fa més por que la ficció”, va afegir Franz.
El baño del diablo s’estrenarà el 15 de novembre i va ser seleccionada per Àustria per representar el seu país en la cursa als Oscar en la categoria de millor pel·lícula de parla no anglesa. La seva estrena mundial va ser a la secció oficial del Festival de Berlin, on es va alçar amb el premi a la millor fotografia.
El membre del jurat i cineasta Christophe Gans ha destacat que ‘El baño del diablo’ és “un film excel·lent, molt equilibrat i és una pel·lícula fascinant”. Ha indicat que algunes pel·lícules les veus i no te’n recordes, però aquesta queda en la memòria. “Quan vam fer el sopar de deliberació (del jurat) aquesta pel·lícula ràpidament va sortir sobre la taula”. El compositor i escriptor cinematogràfic anglès Stephen Thrower ha afegit que El baño de diablo va impressionar els membres del jurat i els va colpir. “No li vam saber trobar cap defecte”, ha ressaltat.