Caprabo evita el malbaratament de més de 1.200 tones d’aliments, en el primer semestre de l’any 

- Publicitat -

Caprabo ha evitat el malbaratament de més de 1.200 tones d’aliments durant el primer semestre de l’any. La companyia participa fins al pròxim 3o de setembre en la VII Setmana Contra el Malbaratament Alimentari promoguda per l’Associació d’Empreses del Gran Consum (AECOC). 

Caprabo maximitza l’aprofitament alimentari a través de diferents accions que, a més, fomenten l’estalvi i redueixen l’impacte mediambiental. Entre elles, destaquen: 
• Comercialització d’aliments propers a la seva data de consum preferent amb etiquetes de “consum ràpid” i descomptes de fins al 30% en la seva compra. A través d’aquesta iniciativa, Caprabo ha evitat el malbaratament de 643 kg d’aliments, que es tradueixen en 2,7 milions de àpats. 
• Microdonacions i col·laboració amb els Bancs d’Aliments. Caprabo ha lliurat a diferents entitats socials 264 tones d’aliments, que equivalen a més d’un milió d’àpats per gairebé 300 famílies en situació de vulnerabilitat. 
• Logística inversa per a l’estalvi alimentari. Caprabo ha reciclat durant el primer semestre de 2024 més de 200 tones de subproducte orgànic que, mitjançant un procés de logística inversa, es transformen en pinsos i farina d’origen animal. 
• Col·laboració amb @toogoodtogo. Caprabo ha lliurat en els primers sis mesos de l’any 60.478 paquets de productes amb preus reduïts a través de l’app
• Donació d’aliments per a animals. Caprabo ha destinat 1.374 kg d’aliments a l’alimentació de les mascotes. 

Caprabo, a la VII Setmana Contra el Malbaratament Alimentari d’AECOC 
Caprabo participa en la VII Setmana Contra el Malbaratament Alimentari de la mà de diferents iniciatives que tenen com a objectiu sensibilitzar els seus clients i treballadors sobre la importància de l’aprofitament alimentari. Destaca la iniciativa “Alimentació saludable i reducció del malbaratament alimentari”, que duu a terme al costat de la Creu Roja, amb la qual diversos voluntaris acudeixen als supermercats Caprabo per informar i conscienciar els clients sobre la pèrdua de menjar. 

La iniciativa coincideix amb la celebració, el proper 29 de setembre, del Dia Mundial de Conscienciació sobre la Pèrdua i el Malbaratament d’Aliments. 

Compromís amb la salut i la cura del medi ambient 
La participació de Caprabo en la VII Setmana Contra el Malbaratament Alimentari s’emmarca en el decàleg de compromisos per la Salut i la Sostenibilitat de Caprabo. L’empresa és social i mediambientalment responsable amb el seu entorn i treballa per reduir residus i les emissions de CO2. Realitza una tasca de conscienciació amb els clients que cada dia compren als seus supermercats amb l’objectiu de millorar i crear valor compartit a través de la cura del medi ambient. A més de la lluita contra el malbaratament d’aliments, les actuacions de Caprabo en matèria de responsabilitat corporativa i medi ambient posen el focus en el reciclatge de plàstic i per mitjà de la logística inversa; la racionalització en l’ús d’envasos; l’eficiència energètica als seus supermercats de nova generació; i la promoció de les bones pràctiques, entre altres iniciatives. 

Articles relacionats