Copa Amèrica i Festival Terramar

- Publicitat -

Aquesta setmana s’han presentat públicament dos esdeveniments de relleu, que contribueixen a posicionar Sitges com una destinació i una marca de recorregut sòlid i amb notable capacitat d’atracció: la participació de Sitges en la Copa Amèrica i l’anunci del cartell complet de la setena edició del Festival Terramar CaixaBank. Totes dues iniciatives s’han presentat en dos espais de la vila, que també destaquen per la seva projecció actual: el Port de Sitges – Aiguadolç i el Centre d’Interpretació de la Malvasia, respectivament.

La instal·lació a Sitges de l’equip femení BCN Sail Team de la Copa Amèrica constitueix una notícia rellevant per a Sitges. En primer lloc, perquè suposarà l’estada a la vila d’un equip de regatistes, junt amb la resta de components del seu organigrama, que tindran la seva base operativa a Aiguadolç. I en segon lloc, perquè l’impacte indirecte que generarà aquesta presència per a la imatge de la vila serà de notable projecció, tant en el terreny directament associat amb la vela com en l’esfera mediàtica. La Copa Amèrica és un dels fenòmens esportius de major ressò, ja que durant dos mesos acumula una presència als mitjans accentuada, que la converteixen entre els cinc esdeveniments amb més seguidors arreu del món. Com va subratllar el president executiu del Port, Albert Bertran, durant l’acte de presentació, que Sitges sigui la base oficial del Sail Team BCN respon a la tradició avantguardista i pionera que ha fet de la vila un escenari avançat, que ha marcat la seva trajectòria.

Encara hi ha un altre factor igualment important en la presència del BCN Sail Team a Aiguadolç, i és la visualitació que suposa l’aposta per l’esport femení i la superació de fronteres, en aquest cas, en el terreny de la vela. La Tamara Echegoyen, la Neus Ballester, la Maria Cantero, la Sílvia Mas i la Paula Barceló escenifiquen una determinació pel talent, que mereix el reconeixement.

Per la seva part, la presentació del cartell complet del Festival Terramar CaixaBank confirma la consolidació d’un aposta d’alt nivell i prestigi per a Sitges. El Festival de Terramar ha contribuït de manera decidida a què Sitges generés un cartell cultural i d’oci de nivell durant la temporada alta, que repercuteix directament en l’economia local i en la imatge del municipi. Segons els estudis encarregats per l’organització, la darrera edició del certamen va tenir una repecusió de 8,14 milions d’euros dels quals un 37% van revertir directament en l’economia local.

Articles relacionats