
La colla Sabor a Xocolà l’any 2024. Fotografia: Pepe Delgado.
El passat dimecres 24, només unes hores després de l’Entrada de Santa Tecla, totes les mirades ja se centraven en el Carnaval, en una jornada decisiva pel futur immediat de la festa: la sessió plenària del mes de setembre havia d’aprovar definitivament la modificació del Protocol vigent, establert el 2005. Aquesta va ser aprovada inicialment, després de mesos de feina i amb consens total, durant el ple del passat gener, moment en què es va obrir el període d’al·legacions formals. Un cop resoltes, però, la proposta definitiva va ser rebutjada amb 9 vots a favor, 10 en contra i 2 abstencions.
La manca de consens sobre la totalitat del text va ser, segons els grups polítics, l’argument clau per denegar-ne l’aprovació. De rerefons, el conegut cas de Sabor a Xocolà: la colla va presentar, dins del període establert, una al·legació demanant que els músics que les acompanyen fossin comptats com a membres de ple dret de la mateixa i, per tant, quedessin inclosos dins el mínim de 35 components que el nou Protocol establia (actualment, són 32 membres), així com que aquesta mesura s’apliqués a totes les colles amb música en directe, a més d’altres qüestions.
Trobareu la informació completa d’aquesta notícia i la cronologia dels fets a les pàgines de L’Eco, ja disponible als punts de venda habituals i al web d’Iquiosc.
Llegeix totes les novetats a SITGES, HORA A HORA

