Dos hotels hauran de pagar 250.000 euros d’IBI

- Publicitat -
El Dolce, l’octubre de l’any passat, quan va haver de tancar per les restriccions de la Covid

Dos hotels de Sitges hauran de pagar l’any vinent al voltant de 250.000 euros d’IBI. Tot i que l’Ajuntament ha congelat el tram municipal d’aquest impost, l’increment del valor cadastral farà que el rebut que rebran els hotels, com els habitatges particulars seran una mitjana d’un 6,5 per cent més car, més que la pujada de l’IPC.

El Gremi d’Hostaleria ha mostrat el seu descontentament amb aquesta mesura i així li han fet saber representants de la seva junta a l’alcaldessa, Aurora Carbonell, en una reunió celebrada aquesta setmana La decisió del Govern municipal d’evitar l’augment de l’Impost de Bens Immobles –aprovada en el darrer Ple, la setmana passada– no ha tingut l’efecte desitjat per calmar les aigües remogudes amb el sector turístic. El Gremi s’ha mostrat partidari que l’Ajuntament rebaixi el tram municipal per a compensar l’augment del cadastre, que no el marca el consistori, sinó el valor del patrimoni. Els hotelers argumenten que la crisi de la Covid encara és visible i que, a més, fa dos anys ja van patir un augment significatiu d’aquest impost.

L’augment de l’IBI afecta, sobretot, a 20 hotels, que són els que tenen un valor cadastral més elevat, per sobre dels 1,8 milions d’euros. A L’Eco d’aquesta setmana publiquem un reportatge sobre aquesta situació que pateixen aquest establiment i exposem casos de diversos hotels del que han pagat aquest any i el que els tocarà fer-ho l’any vinent. Podeu trobar a L’Eco als punts de venda habituals: quioscos, supermercats, estancs, fleques… A més, també el podeu comprar per iQuiosc.cat, on el llegireu en el mateix format que el paper.

Llegeix totes les novetats a SITGES, HORA A HORA

Articles relacionats