El Festival, l’IBI dels hotels i el vandalisme, a L’Eco

- Publicitat -

El Festival de Cinema, el nivell baix del virus, l’incivisme nocturn les divergències entre hotelers i Ajuntament per l’IBI, els efectes de la vaga de maquinistes, els pressupostos participatius de Sant Pere de Ribes i la Festa de la Verema centren l’atenció de L’Eco d’aquesta setmana. També publiquem un suplement especial sobre clíniques dentals.

Les propostes d’un esperat Festival, amb algunes restriccions, però menys limitacions que l’any passat, centren l’atenció de L’Eco d’aquesta setmana. Destaquem les dades i alguns dels punts forts de la programació i les activitats i també ens fem ressò de la polèmica arran la intenció inicial de la direcció de la Fundació de suprimir el photocall Mirador, corregida després de les pressions de l’Ajuntament. A les nostres pàgines entrevistem Rafael Ibáñez, membre de l’equip fundador del Festival.

La informació local també passa per la disputa entre el Gremi d’Hostaleria i l’Ajuntament per l’IBI del 2022: dos hotels de la vila hauran de pagar 250.000 euros per aquest impost. També us expliquem els incidents de la nit del passat del dissabte, el baix nivell de la Covid, els prejudicis causats per la vaga de maquinistes en no haver-se complert els serveis mínims, l’associació de ciutats organitzadores de festivals de cinema que impulsa el regidor Luismi García i els preparatius del Sitges Next.

La Festa de la Verema també centra l’atenció de L’Eco d’aquesta setmana. També recordem la figura i trajectòria de Lluís Marcé, traspassat ahir, i us expliquem el taller de Periodisme dels alumnes de 5è de l’Agnès de Sitges. Aquesta setmana entrevistem José Luis Álvarez, que ha portat la cafeteria de Sant Camil durant 45 anys. El relat de Malvasia de Lletres és de Sílvia Gascón. També publiquem un nou capítol del cicle de papallones de Sitges.

La secció L’Eco in English explica que el volum de despesa ha augmentat un 20 per cent a Sitges, que el risc del virus ha baixat a nivells mínims i que l’incivisme es manté, tot i la reducció de participants als botellots.

Les pàgines de Ribes destaquen que els pressupostos participatius han rebut el doble de propostes. Us les detallem totes amb els seus costos estimats. També us informem dels avenços per a la construcció del primer institut-escola de la comarca, que els pisos socials del carrer Doctor Ferran estaran enllestits a l’estiu i que s’obren els ajuts als transport interurbà.

A banda del Festival de Cinema, les pàgines culturals destaquem la nova activitat del Mercat Vell, les jornades de portes obertes a l’exposició de La Cubana, el Fototardor de Ribes, les novetats de Lírica Ribes i el llibre de Miguel Asecas.

A les pàgines d’Esports destaquem els derbis comarcals d’aquest cap de setmana, l’homenatge a Diego Fuks, la Cursa de la Lluna Plena, el bon paper de Bàsquet Sitges i les guanyadores del Mundial d0escacs femení i del Ladies Open.

Aquesta setmana comptem amb les firmes de Jimmy Burns, Xavi Fernández, Andrew Hawkes, Marc Hill, Cristian López, Pep Moliné, Jordi Mollà, Javi Polinario, Xavi Ripoll, Isidre Roset, Judit Suárez, Josep Maria Tubau i Ignasi Viladevall, a més de les fixes: Francesc Borderia, JYM, Josep Maria Matas, Vinyet Panyella, José Luis Gutiérrez, Manel Pérez i Núria Pozo. Les contres són de Xavier Gimeno (Sitges) i Fran Moreno (Ribes). L’apunt és de Kirian Bolinaga.

Compra’l a iQuiosc
Llegeix totes les novetats a SITGES, HORA A HORA

Articles relacionats