El maltractament de Rodalies

- Publicitat -

Només algú que necessita agafar cada dia el tren a Sitges per anar a treballar o a estudiar a Barcelona és capaç de definir amb exactitud la dimensió de la tragèdia que suposa dependre de Rodalies. No és un problema puntual, no es tracta d’un dia en què hi ha una incidència, no són simplement retards generalitzats… És hipotecar una part substancial d’hores al mes de milers de persones obligades a agafar el tren per culpa de l’acusat dèficit d’un servei que supera els límits del que és permissible. Renfe està, directament, maltractant als seus usuaris d’una manera imperdonable.

El mes de setembre, la companyia va anunciar que iniciava treballs de manteniment i millora, que implicarien molèsties per als usuaris. El que havien de ser simplement “molèsties” es van convertir en perjudicis accentuats gairebé a diari. La situació generada és de tal gravetat que la notícia és el dia que no ha “incidències”, com Rodalies defineix les irregularitats en el servei cada vegada que hi ha retards o, directament, supressió de trens.

Aquests treballs anunciats per Rodalies havien de durar fins Nadal, però som al mes de febrer i les “incidències” continuen formant part del plat de cada dia que es veuen obligats a patir els usuaris. Quan no és una avaria en una estació, és un problema de subministrament o un dèficit en la línia. Sigui com sigui, tots els problemes s’estan concentrant en l’inacceptable servei amb què la companyia castiga als seus usuaris. I tots aquests problemes apareixen repartits pel conjunt de la línia entre Barcelona i Sant Vicenç.

La penosa situació actual és conseqüència de l’abandonament que Renfe ha tingut en la línia R2 Sud de Rodalies durant dècades. La franja de la costa del Baix Llobregat, el Garraf i el Baix Penedès ha tingut un creixement de residencial substancial en el que portem de segle. En alguns casos, hi ha zones que han més que doblat la seva població. Això, òbviament, suposa un augment dels usuaris de la línia, ja que molts dels nous residents continuen conservant el seu lloc de treball a Barcelona i utilitzen el tren cada dia per desplaçar-s’hi. Però, per contra, durant aquest temps no s’han fet les inversions necessàries per adaptar la línia a les noves demandes. I ara s’està pagant tot aquest dèficit, abandonament i pèssima gestió d’un servei públic, mentre la classe política no para d’omplir-se la boca amb paraules com mobilitat, transport públic o sostenibilitat.

I el pitjor de tot és que l’alternativa del bus no cobreix totes les necessitats.

Llegeix totes les novetats a SITGES, HORA A HORA

Articles relacionats