No ens cansem de repetir-ho ni d’exposar-ho: el que està fent Rodalies amb els usuaris de la línia R2 Sud, la que passa per Sitges, és indignant. Pràcticament, no hi ha dia que no hi hagi el que ells anomenen una “incidència”; és a dir, que els trens arribin amb retard, que redueixin el nombre de vagons o que, simplement, se suprimeixin i deixin de circular. És una situació indignant, que està causant uns prejudicis accentuats entre la població, especialment els qui es veuen obligats a utilitzar un servei, que ha esdevingut no únicament nefast, sinó directament tercermundista.
Les “incidències” són gairebé a diari. I aquesta setmana han augmentat encara més, a causa dels cavis operatius duts a terme per la companyia en el tram entre Sant Vicenç i Tarragona per les obres en un túnel de Roda de Berà. Aquesta mateixa setmana, els usuaris han hagut de patir retards que arribaven als tres quarts d’hora, han vist com s’eliminaven trens que estaven previstos i que d’altres arribaven plens a vessar, sense possibilitat no de seure en el trajecte a Barcelona, sinó gairebé de pujar als vagons. A més, en nombroses ocasions d’aquestes “incidències”, el servei d’informació de la companyia, tant a les mateixes estacions com a les xarxes ha estat deficitari.
No hi ha cap excusa que serveixi per a justificar la situació actual. Encara que la companyia estigui duent a terme obres de millora –com pertoca en qualsevol servei públic– els problemes que generen les “incidències” estan repartits en diversos punts: en un tram entre Sitges i Vilanova, en un altre a Garraf, en l’estació (nova) del Prat… Una situació que és inacceptable i indignant.
Les conseqüències de tot plegat són la quantitat d’hores perdudes per part de gent en els trajectes a la seva destinació. Unes hores que els afectats han de cobrir en els seus respectius llos de treball o que veuen com desapareixen en els seus legítims espais d’oci o descans. Potser seria hora de parlar de quina manera, Adif ha de suplir i compensar aquestes afectacions directes en la vida dels seus usuaris.
I per si no fos poc, l’alternativa al tren que és el servei de bus també pateix unes deficiències acusades. Les llargues cues que en alguns moments del dia (no únicament hores punta) s’acumulen a la parada de Can Robert acaben ocasionant episodis lamentables, com el fet que hi hagi usuaris que no hi puguin pujar. És imprescindible que la companyia concessionària cobreixi aquesta greu mancança ampliant els recursos i mitjans i aportant-hi les solucions necessàries.
Llegeix totes les novetats a SITGES, HORA A HORA