Temporada a l’alça

- Publicitat -

Aquest cap de setmana, amb la culminació del Festival de Cinema, acaba la temporada tradicional d’estiu, la que comença a finals de maig i arriba a mitjans d’octubre. Ha estat una temporada amb balanç notablement satisfactori per al sector turístic, amb uns nivells elevats d’ocupació i uns preus que superen els de l’any passat (que ja van incrementar respecte l’exercici anterior), així com els d’abans de la pandèmia.

L’ocupació durant els mesos de juny, juliol i agost ha estat del 86%. Es tracta d’una xifra alta, ja que suposa una mitjana per a aquests tres mesos. Per exemple, l’any passat es va registrar un bon mes de juny, però un juliol més aviat escàs. Enguany, les xifres han augmentat en el període estricte de vacances. Però també s’han incrementat durant els mesos previs (maig) i posteriors (setembre i mitjans d’octubre). El conjunt de l’ocupació en aquest gairebé semestre ha superat el 70%. En aquestes dades cal contemplar el turisme tradicional de vacances, però també el de convencions i congressos, que està en creixement a Sitges i que està considerat tant pel sector com per l’Ajuntament d’alt valor estratègic per l’impacte positiu que té en l’economia local (aporta un percentatge de despesa més alt i, al mateix temps, té un impacte menor sobre la via pública).

Les dades satisfactòries d’ocupació de la temporada s’han mantingut també aquesta primera quinzena d’octubre, gràcies al moviment que genera el Festival de Cinema. L’ocupació mitjana durant els deu dies del certamen ha estat del 85%, amb nivells del 95% en els dos caps de setmana, el passat i aquest. La capacitat d’atracció que té el Festival entre àmplies capes de públic del país –més enllà, fins i tot, de l’estrictament vinculat al cinema fantàstic– genera un impacte altament positiu en l’activitat econòmica de la vila.

L’altra cara de les dades d’ocupació turística és un descens en la durada de les estades. Els turistes venen més a Sitges, però s’hi estan menys dies. És una tendència que també està afectant a altres destinacions, ja que l’aposta que diversos territoris han fet pel turisme implica que, en ocasions, els visitants no es concentrin únicament en una sola localitat, sinó que ho combinin amb dues o, fins i tot, tres. I en un país com Catalunya –amb oferta de platja, muntanya i interior– encara més. Amb tot, es tracta d’un element que el sector i l’Ajuntament caldrà que llegeixin i interpretin amb cura, per tal de canalitzar les solucions necessàries. La marca Sitges continua sent sòlida i atrau el destinatari. Ara caldrà que aquestes estades siguin de major durada.

Llegeix totes les novetats a SITGES, HORA A HORA

Articles relacionats